Tacos med basterds

Idag har vi haft en liten febrig ponke, fick alvedon och la sig för natten redan vid 18. Hade ”bara” 38,3 när vi tog på pyjamasen men fick alvedon ändå så han får sova utan att bli väckt av febern.  Skulle träffat familjen Hildén idag men fick ställa in, Theo va inte alls på humör :( Får ses sen när alla är friska igen. Blir ingen Stockholmsresa heller i år, känns inte ok när vi är Krassliga Familjen. Men är ju inte långt kvar till nästa år, kanske blir en tripp på trettondagsafton så vi får lämna över julklappar och se nya kusinen.

Skönt att Jonas bara gick halvdag idag, han slutade 12. När han kom hem och svlöste mig med Theo (Tilda sov) åkte jag för att hämta ut mitt paket från DHL, men när jag kom till macken hade det inte kommit, fast jag fått sms om att det kommit…det va lite surt, som tur för han i kassan så hade jag andra ärenden i stan också, annars hade jag blivit lite arg faktiskt! Passade istället på att åka till gamla Ruma..Alma heter det väl nu, de har så himla fina saker, hade 50% rabatt på alla julsaker, så köpte en russinskål och en grå flick-tomte till nästa jul samt lite annat smått och gott bl.a. denna lampa åt Theo (fast svart), den ska han ha i sitt rum sen, sen när vi bor i vårt drömhus och han har ett eget rum...drömmerm mig bort..

Fast svart då!

Tilda la sig vid 19 så då började jag och Jonas laga den nya svenska nationalrätten, tacos, va länge sen sist, smakade smaskens. Såg Quentins ” Inglourious basterds” till maten, var riktigt bra tyckte jag, sådär tyckte Jonas.  Vet att vi är sena och att man borde sett den för länge sen, men två barn kom emellan ;) Har haft den inspelad på boxen länge och nu äntligen fick vi tid att se den. Har ”Gran Torino” inspelad också, men får se när det hinns med. Just när det var som mest spännande och man väntade på att det skulle börja brinna o explodera så hörde vi små tassade fötter på övervåningen, Tilda var vaken, måste ha drömt nåt, gick inte att söva om henne så nu sitter hon här nere med oss och tittar på inspelade Makka Pakka eller hur han/hon/det stavas, är med i ”I drömmarnas trädgård” iaf. Pappa Jonas sove i soffan, ska väl ta oss en trappa upp och sova allihop. Kan ju bara hoppas på att Tilda sover länge imorn i och med att hon varit vaken en stund nu på kvällen…kan man ha sån tur..

Kommentera här: