Luciadags

PÅ beäran...(eller beordran kanske man ska säga) av min kusin Liza, så bloggar jag nu ;)

Det är fortfarande kaos här hemma, massa lådor som står ouppackade och jag letar dagligen efter saker som jag inte vet vart jag har, men nånstans i nån låda ligger de och gömmer sig. Känns som det kommer ta LÅNG tid innan vi är helt i ordning, men en sak i taget... Imorn, tisdag, lucia, kommer målaren hit och ska måla köket vitt, sen nån anna dag denna vecka (hoppas jag) tapetserar de om i barnens rum. Sen är det bara vardagsrummet och vårt sovrum kvar, men vill vi ha det fixat så får vi bekosta det själva. Men om jag ska trivas den tiden vi kommer bo här så måste vi nog tapetsera om i vardagsrummet, är ju där man är mest så där vill jag verkligen få det snyggt. Får se när vi har råd och vem som vill hjälpa oss med det :)

Lucia imorn ja, nu ikväll har jag latat fram tomtedräkterna, Theo ska ha byxa, tröja och luva, Tilda ska ha en tomteklänning och luva...just jädrar, lär ju leta fram några leggings eller liknande för henne att ha under!! Hittade även tärnljusen, de ska få hålla i varsitt under luciasamligen och luciatåget på dagis imorn, Tilda ville sova i sina kläder, så det blir nog lyckat imorn.

Här är två bilder från förra årets lucia på dagis:

Dessa kläder ska Theo ha i år :)

 

Theo var 7 månader

:



1 Jassi:

skriven

Det var på tiden o uppdatera lite hehe :)

Kommentera här: