Harry, jag & Jassi

Igår började Jonas måla och fixa ute när barnen sov, nu ska det "bara" införskaffas och målas nya vinskivor och kanske fixa nåt annat till altanen, Jonas vill ha vit panel, får se vad orken och ekonomin tillåter. När barnen vaknade tog jag med mig dom och åkte till mamma så J skulle kunna jobba ifred utan barn som skakar på stegen och vill vara med och måla ;) Fick lite jordgubbar hos mor som knappt hade nån röst kvar :( men ett fint kök hade hon fått, bra jobbat Helena & Tommy.

Runt halv sju på kvällen ringde Jassi och frågade om vi inte skulle ta en sväng på Harry's. Jag var trött som en gnu, är ju inte van att jobba en hel vecka som jag precis gjort. Men man kan inte tacka nej till Harry..eller Jassi, är så sällan vi ses ju! Så ut blev det, förfest hos Jassi, Daniel skjutsade in oss, ingen kö in, perfa. Dock kö (kwiwi som jassi säger=internt skämt) till toan..mindre bra! Helt ok musik, men inte som förra gången, det var riktigt bra då! Träffade en del vänner och bekanta, Mattias, Minna, Linda, Jessica, Jassis kompis Saara, sen såg jag föräldrar till barn som jag haft på dagis, men orkade inte gå fram å prata. Såg en del saker jag inte ville se, familjer/personer jag trodde var lyckliga ihop och där detta beteende i sånna fall är oförlåtligt. Men det visar ju bara att skenet kan bedra och så är det ju verkligen inget jag ska lägga mig i...tycker bara det är lite tragiskt. Så nu har jag sagt det!

Fortsatte vara riktigt trött inne på krogen också, men kom på en bra kombo, blunda OCH dansa samtidigt, man får passa sig lite bara så inte vakterna ser en, då blir man väl utslängd för att man ser för full ut ;) Mkt dansa blev det iaf, och riktigt apvarmt var det också. Tog 02.30-taxin till station och sen var Daniel snäll och sjutsade hem mig här ute på landet. Tack!

Hade med mig kameran till Jassi och in på krogen men som vanligt var det dåligt med action i fotoknäpparfingrarna så blir bara en bild från förfesten, tror Jassi fick till några bra med sin kamera så dom kanske ni får se vid tillfälle.


one, two, three, floor!
1 Jassi:

skriven

Hihi kwiwi o floor :) De där floor gjorde att jag va vaken hela natten.. eller kanske var de blandningen av allt? Hehe :) Men idag e jag pigg o alert ;)

Kommentera här: