10h sömn

Igår somnade både jag och Jonas när vi sövde varsitt barn. Jag vaknade vid 23.50 och inser då att jag har tvätt kvar i tvättstugan, blöt tvätt i en maskin, torr i torktumlaren och i torkskåpet. Bara att masa sig upp ur goa varma sängen å ner i tvättstugan för att ta hand om det. Borsta tänderna, bort med sminket och på med pyjamas/t-shirt i xxl och lägga mig igen. Riktigt mysigt att somna lyssnandes på Theos andetag bredvid.
                                     bilden på Tilda är från häromveckan när hon somnade sittandes med en smörgås i handen
Hann iaf "prata" lite med Ellie och bestämma att vi ska ut på ävenyr i Hallberg idag...ev Marieberg också. Tilda kom in vid 02 så nu ligger vi alla 4 i sängen..tur vi har en 180-säng, hade blivit trångt annars. Nackdelen med allt detta är väl att jag nu, straxt efter kl 7 på morgonen, känner mg rätt utvilad medan de andra sussar gott. Fick ju 3h sömn igår kväll åv 7h inatt så vore ju konstigt annars. Typiskt bara att kidsen väljer att ta sovmorgon just idag :)

Kommentera här: