avstämning

Det mesta jag skrev att vi skulle göra idag blev gjort...jag och Tilda trotsade de mörka molnen och cyklade in  till Kumla och hälsade på min mamma.
 
Passade på att svänga förbi maxi å köpa grillkött...alltid bra att ha i kylen när lusten faller på å så hade de halva priset på mattor att ha på altanen...så jag köpte en svart å vitrandig att ha på framsidan när den blir klar. Men fick inte med mig den hem på cykeln så den är kvar hos pappa...fotar en annan dag. på tal om det har jag inte fotat det jag shoppade häromdagen...gör det när ja skrivit klart! 
 
Å så var vi iväg och källsorterade..hade hela bakluckan full av plast, kartonger, tidningar och glasflaskor. Nåt jag är dålig på att sortera är metall...men enligt miljöutbildningen så var det bland det viktigsste att sortera så får bli bättre på det!!
 
Blev inte något byggt på staket pga regnet, men lite mer virke vart inhandlat iaf. Kollade på lite film å sen blev vi så hungriga att vi tog en restaurangchansenkupong och åkte till 'Vardagsrummet' i örebro och åt. Jättemysig restaurang som är inredd som ett vardagsrum
 
Jag och barnen tog kycklingspett, bulgur och tsatsiki
Jonas tog planka
 
Slog på stort å tog efterrätt också
marängsvisch, glass
 
Snickerskaka
 
Kladdkaka
 
Nu blir det soffan, filt å tv!
1 Anonym:

skriven

Men jisses vad ni lyxar till det! Fint! Puss på er!

Kommentera här: