Marieberg

Har ändrat  mitt schema på jobbet så nu slutar jag tidigt varje fredag som jag har barnen :) Igår passade vi på att åka till marieberg och handla lite smått.
Byxor till min zumba-tjej, badmössa till simskolan 
 
Theo fick en väckarklocka i julklapp. Tilda ville också ha en och vi hittade en söt på TGR. ..kul butik det där :)
 
Trodde det skulle vara smockat med folk i och med både pension, bb och lön men det var riktigt lugnt. Till och med så vi kunde leka vid lekplatsen utan att trängas
 
 
Miss missmatch...blev sittandes vid lekplatsen bra länge. Men vi hade ingen tid att passa så det va skönt att inte behöva stressa på barmen utan låta de leka tills de kände sig klara. Träffade på lite föräldrar o barn från jobbet som jag satt å snackade med också
 
Fredagsburgare..5 min senare åkte ett helt mjölkglas ut på golvet. ..bara att le och tänka....det är fredag och det finns mopp :)
 
Jag och Tilda hittade en ny affär...den borde va ny...eller så är det jag som är på m-berg för sällan...minns inte va den heter men glittrig, puttenuttig och väldigt flickig var den med rosa, prinsessor, smycken och hårgrejer. Undra vad de ska ha i pojkaffären?! vi försökte komma med på kort båda två när vi prova glajjor men det gick väl sådär.
 
Hem och invänta Fångarna på fortet som barnen så gärna vill se...kruxet var bara att det var över 2h kvar..
-mamma, börjar det snart...när börjar det...varför är det så lång tid kvar...men hur lång tid är det kvar nu då (5 minuter  senare). Så jag tappade upp ett bubbelbad som jag och Tilda inog i hopp om att fördriva lite tid
 
Lite onyttigt till tv'n...
Helt ok, smakade nästan som snacksen på bion...men bara nästan för inget är lika gott som de. 
 
Tilda somnade innan fångarna va slut och theo straxt efter...så mysigt när de somnar i mitt knä. hoppas de gör det många år framöver...
Theo blir som en kamin i samma sekund han somnar...mitt lilla rödöra 
1 ellie:

skriven

♡♡♡♡♡♡♡

Kommentera här: