Mulle, påskpynt och babykläder

Uj vad vi hunnit med idag! Började dagen med sovmorgon till halv 8. Upp å göra frukost, packa mulleryggorna och iväg till Mulle.
 
Medan barnen var där åkte jag till Hallsberg och bytardagen i Saronkyrakan.
Fyndade 2 fulla kassar för 263:- katching å mer pengar över att handla för på nästa anhalt Dollarstore, köpte bl.a nya gardiner till sovrummet och en glasvas som jag är i STORT behov av. De jag har är aldrig tillräckligt smala/vida, höga/låga för att passa. Så nu är jag förberedd när det väl vankas blommor som tror sig kunna överleva i min vård. Kommer bild när jag örk! Förstår att ni spricker av nyfikenhet ;)
 
Åkte och köpte blommor och påskchoklad till fina Karro som fyllt år och när jag stannat till å plockat lite ris och varit å hämtat barnen i skogen så åkte vi och överraskade henne. 
Bild snodd från Karros insta
 
Hemåt, men först svängde vi förbi Anna och hämtade nyckel till jobbet ( min var kvar hemma ) och gick in o hämtade min morotstsatsiki jag haft med mig o glömt där i fredags, ville ha den till lunch. Hemma- lunch- pyttipanna (tog 3 av dina ägg Jocke ), glass, GODIS! 
 
 
Hänga tvätt, prata med en sjukling alldeles för många mil bort, diska, fixa stopp i toan och påskpynta. 
 
 
En pyntar och en äter godis
 
Den friska luften och maten tog på krafterna hos de små så vi vilade nån sekund i soffan innan det bar iväg igen...
 
Kan ju inte påstå att vi var själva på Marieberg...men de som känner mig vet att jag inte ger mig i första taget...hittade en plats nära ingången och väl inne var det bara att armbåga sig fram. vi fick ett häfte med rabattkunponger till de flesta butiker...farligt...nu måste
jag ju ta mig dit snart igen å fynda. Vi skulle iaf hämta Tildas jacka som jag lämnade in på lagning till PoP i förra veckan.
Men käre värld va fina baby-kläder de hade då...va så det sög till lite i livmodern, men det skakade jag av mig fort som 17. Får som tur är träffa en liten mini-människa i veckan och snart är det dags för Karro o Chrille att få sin lilla 2:a också...då blir det ännu mer gos. 
 
Sen ville barnen leka så jag bänkade mig i lekhörnan medan de lekte
Så skönt att slippa vinterjackan...mer sol å värme åt folket. Hörde dock att vintern kommer tillbaka på torsdag :/
 
Hemma vid 18, kvällsmat å snacks till Gladiatorerna 
 
Nu sover kottarna gott här i soffan 
 
Mamman är trött som en gnu...så snart blir det tandborstning å sänga. Hoppas ni haft en fin lördag! 
1 karro:

skriven

Oj va ni hinner mkt. Tack igen för blommorna och chokladen. Den är slut. Ja tog de små och Christian den stora så alla nöjda och glada.

Kommentera här: