Trollhättan, maj 2018

När barnen fyller år försöker vi istället för att köpa massa prylar ge dom en upplevelse eller mini-resa istället. Tildare har der blivit till sthlm och gbg. Det började nu närma sig Theos födelsedag och kristi himmelsfärd låg dagarna innan, så vi tog ledigt klämdagen och bokade in boende i Trollhättan då vi har en saab-tokig son.

Vi åkte på torsdag fm och kom fram till ett soligt Trollhättan runt lunchtid...checkade in på hotellet och satte oss på ett mysigt ställe precis vid vattnet och åt lunch

Utsikt från hothotellrummet

Efteråt tog vi en promenad rund vattnet och utforskade lite. Så himla fin stad!!!!

Vi hittade till en stor lekpark baserad på Jan Lööfs böcker som vi läst en hel del hemma

Fanns en svanpark bredvid

När vi fortsatte gå kom vi fram till en minigolf-bana där vi stannade till och spelade

Det var stekhett den dagen så när vi kom tillbaka till hotellet bytte vi alla om och doppade oss i poolen de hade där...

Dag 2
Efrer att vi ätit god hotellfrukost och myst lite på rummet knallade vi några kilometer längst med vattnet till Saab Car Museum

Utanför fanns det även en del coolt att titta på

När vi kände oss klara med bilarna gick vi till grannbyggnaden där Innoventum ligger, det är ett stort upplevelsehus...väl värt ett besök!!! Fotade inte så mkt där inne..då hade det tagit slut på plats i mobilen 😉
Vi spenderade nog närmare 3 timmar där inne! Fanns en lite butik där också där jag smög in och köpte en liten födelsedagspresent (olika Thonas-tåg) till Theo som fyllde år dagen efter, täkte det kunde vara mysigt att få öppna ett litet paket på sängen.

På vägen hem började vi diskutera vart vi skulle käka kvällsmat...bara ett stenkast från hotellet såg vi pinchosskylten och då var valet inte så svårt längre!
Efter att vi käkat var vi proppnätta så vi gick en sväng på stan...men vi var tydligen inte för mätta för att hopoa in på Hemmakväll å köpa med lite gottigt 😉 När vi kom tillbaka till hotellet var Tilda sugen på ett dopp i poolen. Sen var det bara att däcka i sängarna efter en superhärlig dag!

Dag 3:
Så var det dags för min lilla minibubbipluttigullimullinull att fylla 8 år...fatta 8...inga småttingar jag har hemma längre!!!

Började dagen med paketöppning och sång i sängen på hotellet, sen väntade en stadig hotellfrukost på oss innan vi besökte ytterligare en sista lekpark innan lunch och hemfärd.

Denna lekpark hette Macken och var precis som tv-serien när man var liten...fanns till å med ljudklipp man kunde lyssna på genom att hålla in en knapp...då pratade gubbarna från serien 😊

Vi intog lunch på strandgatan, ett ställe som hunnit bli en favorit under våra dagar i Trollhättan
när vi käkat klart gick jag och Tilda in och köpte efterrätt...vi passade på att sticka ner ett ljus i Theos chokladboll så han fick blåsa ut 🙂

Efter några händelserika dagar var båda barnen tydligen trötta och somnade i bilen på väg hem...fast klockan inte var mer än ca 15.

Vi hade sån tur med vädret under hela resan...och när vi var ca 1 km hemifrån så öppnade himlen sig totalt och regnet öste ner....lite skönt!

Tack för de här dagarna Trollhättan, vi kommer garanterat tlllbaka 😍