klipp x2

Blev frisören efter att jag hämtat upp barnen på dagis. Theo klippte sig förra veckan och idag var det min och Tildas tur. När vi väl kom dit så blev hon stel som en pinne, men mjuknade upp rätt snart...tror det var mutan som lockade.  Hon fick precis som Theo välja en liten leksak på Pickaboo efter genomförd klippnig. Hon valde två nagellack, ett svart och ett rosa...hon vill ha lika fint som jag fickl hos Ina  i tisdags :) När Tilda var klar passade jag på att fråga ifall han hade tid att toppa mitt hår också. Det hade han,  han bjöd även på ögonbrynstrimning med tråd....satan i gatan vad ont det gjorde..jag höll på att börja gråta och jag gav ifrån mig både kvidande ljud och smärtsamma skrik..kunde inte hålla det inne. Som jag sa till honom, det gjorde allvarligt ondare än att föda barn. Är grymt imponerad av mina egna barn som satt så lugnt och stilla i salongen och väntade. Min klippning m.m tog väl ca 1h och Tildas 25 min...under den tiden satt Theo och målade i sin målarbok och sen fick han sällskap av sin syster när hon var klar. Gick över förväntan! 
 
Resultatet: 
 
 
Ville fota Tilda också men hon sover nu...
 
Efter klippning åkte vi hem där jag bytte om för att åka och hämta upp Lina, en kompis som även är barnens förskolepedagog. Jag skulle in på polarn o pyret för att reklamera en dragkedja på theos skaljacka som har några år på nacken...trodde kanske att de skulle skicka den till sina skräddare och få den lagad...men jag fick en helt ny jacka...snacka om service!!
Klipp nr 2:
 
Kollade runt i lite fler butiker innan vi landade på The Coffee för lite käk och snack!
          
 
Träffade både Jassi, Ellie och Marie på de två timmarna vi var där. Tydligt att det varit löning ;)
 
Hepp dags att borsta gaddarna och sussa lite. SEE YA!!
 

Kommentera här: