En tur till E-tuna

Igår hade vi inga planer över huvud taget så när vi satt å käka frukost kollade jag upp när Postis Per-filmen gick på bio...men de det gjorde den inte...inte i örebro i alla fall. Nehe..vart  visas den då, Stockholm,  Göteborg, Malmö...men kom igen å så..Eskilstuna också. Eskilstuna är väl inte så långt...kollade upp tåg o kommunens hemsida. .fanns ju lite skoj där. Hörde av mig till min partner in crime och sa att vi funderade på att åka dit och vips fick jag vuxensällskap också, win! Lunch hemma och så fick vi skjuts till tåget.
I väntan på tåget...
 
Dubbeldäckare så vi satt där uppe så klart!!
 
Lilla mister seriös!
 
Vi var in på en leksaksaffär där theo hittade denna tågbana...lycka! En lekkamrat fick han också på köpet
 
Vid 15 var det dags för själva biobesöket...Postis Per var en hit...även om Tilda tyckte att den va lite lång. Hon är ingen titta-på-film-tjej, hon gillar att vara ute och leka å hitta på annat...mycket bra egensksp om du frågar mamman som sällan har tv''n på..iaf inte sommarhalvåret.
 
Köpte varma chips och Tilda konstaterade att de såg ut som sköldpaddeskal
Hon har ju rätt!
 
Efter bion mötte vi upp Ellie som tagit bilen och var i en hundlekpark med sin hund Teo. vi åkte vidare till en fin park..rothoffsparken eller nåt liknande tror jag den hette..är väl typ som stadsparken i örebro. Säkert jättefin men vi stannade till och la oss på en filt i början av parken där de hade en lekplats :)
 
 
 
 
 
Mat på Royal Oak innan hemfärd med allsång i bilen
 
 
Fin dag med dom bästa!!