facebook

För ett tag sen tog jag bort Facebook, var trött på alla som sökte uppmärksamhet genom sina tyck-synd-om-mig-statusar,  var trött på att se vad folk hade ätit till frukost eller hur länge de duschade och om vattnet var kallt eller ljummet, samr att swras barn var magsjuka och så en bild på en febrig unge på det. Sen var det mkt annat skit där som jag inte ville se, så som klipp på djur- och barnmisshandel. Ja, jag väljer om jag klickar och tittar på det, men jag vill inte ens behöva få upp och bli påmind om att dessa idioter finns...har inte Facebook för att bli irriterad varje dag. Så jag tog bort mig! Det var en sån befrielse. ..låter kanske larvigt men så var känslan. Går åt mer tid än man tror att "bara" kolla igenom statusarna man missat sen man va inne sist, för ofta så klickar man vidare och "ska bara" kolla det..å det..å det...å den fyller år ja..måste gratta. Nä men har dom fått barn?? Vilken söt, måste gilla, måste skriva, måste, måste, måste. Gah va skönt å slippa den stressen som jag tror det ändå undermedvetet blev. 
 
Men...
Stod ju på märkes-barnloppis här i början på mars och vill gärna sälja de saker jag inte blev av med, en bra grej med fb är deras olika säljsidor och speciellt de sidor som är riktade till speclla märken, där är det mer ordning, album och regler som ska följas...å gör man inte det tas både annonsen o medlemsskapet bort...alla andra säljsidorna kan vara röriga tycker jag men ändå så ett bra forum om man inte vill använda Blocket. Hursomhelst så gick jag med igen för några dagar sedan för att sälja av lite sker.  La ut 2 saker i pop-gruppen, en har hittills blivit såld. Ska väl lägga ut lite till och se om jag kan få in lite kosing. 
 
Det jag ändå känner är att jag inte saknat Facebook ett dugg, kollar igenom statusarna nån gång om dan om jag kommer ihåg,  gillar det jag tycker är nåt att gilla och annars glömmer jag bort att jag ens har det. Har inte appen utan måste in via Chrome vilket gör att jag inte har vanan inne och då blir det heller inte av. Nu måste jag ju börja hålla lite koll ifall någon skriver på sakerna jag lagt ut. Som det känns just nu så kommer jag försvinna från fb igen, eftersom det tar mer energi och tid än vad det ger.
 
Oj jag fick lite skrivet...heja instagram och bloggar är min slutkläm med det hela iaf :) Lev väl!
 
 
 

Kommentera här: