Sportlovshelgen

Stora delar av lördagen spenderades utomhus i den sköna solen som tittade fram ☉Tilda hade en kompis över och medan de lekte ute och cyklade runt lite tog jag en barnstol med mig ut och satt och njöt en stund. Barnen kom och gjorde mig sällskap och fixade picknick på altanen. 

Lunch och lite vila innan vi åkte bortåt vännerna i Hjortsberga som skulle iväg på galej så vi fick äran att vara barnvakt åt lilla sötnosen Algot. 

Runt 20 hoppade barnen i pyjamas och när vi lagt Algot dukade vi fram lite snacks till Melodifestivalen. Vi hejade på Alice som gick vidare till andra chansen  ✌  När vi kom hem sent på kvällen var det sovdags efter en mysig kväll med bebisgos 😍



Söndagen tog jag rejäl sovmorgon  (kunde inte sova mellan 05-07 så hann lyssna på två p3-dokumentärer). Efter frukost så sent som 10.40 grejade vi en stund innan vi åkte till min gammelmormor för att luncha och hjälpa henne att baka 2 nötkakor


Framåt eftermiddagen var det dags för simskola x2 och så var denna sportlovsvecka över. Imorgon väntar skola, fritids och jobb.

Kommentera här: